𝐅𝐈𝐀𝐓 𝐂𝐨𝐮𝐩𝐞 𝟐.𝟎 𝟐𝟎𝐕𝐓 𝐩𝐨 𝐠𝐞𝐧𝐞𝐫𝐚𝐥𝐜𝐞 𝐬𝐢𝐥𝐧𝐢𝐤𝐚. | Chiptuning Piła

Już wcześniej wspominałem, że trafił do mnie #FIATCoupe z kilkoma problemami, a jednym z nich była „grająca” głowica. W związku z tym, że Klient nabył kompletnie wyremontowany silnik od mnie, to pomimo tego, że nie ja remontowałem głowicę, wziąłem naprawę na siebie.
Problemy z jakimi borykał się samochód, to:
– hałasująca głowica
– zbyt bogata mieszanka
– falujące wysokie obroty
– gasnący silnik podczas manewrów na parkingu oraz przy dojeździe do świateł / hamowaniu
– problemy z utrzymanie boostu
– niedziałający poprawnie wskaźnik AFR
– uszkodzona rura dolotowa przed turbo
Dodatkowo zdiagnozowano:
– źle ustawiony napinacz rozrządu, który w niedługim czasie doprowadziłbym do zerwania paska rozrządu i totalnej mielonki z silnika
– olej w układzie dolotowym
– pomiar na hamowni wskazał spore braki mocy
– brak elektronicznego kontrolera ciśnienia doładowania (N75 w VAG)
Zakres prac obejmował:
– naprawę głowicy, a mianowicie wymianę oby wałków i wszystkich szklanek
– poprawne ustawienie rozrządu i napinacza
– sprawdzenie kompresji w cylindrach, która wyszła wzorowo
– dotarcie silnika po remoncie
– wymiana pękniętej rury dolotu przed turbo na silikonową
– instalację EBC / N75 z grupy VAG od Shopefi
– sprawdzenie napięcia aktuatora wastegate, który jak się okazało miał uciętą stopkę i nie dało się obniżyć bazowego doładowania, co wymusiło instalację MBC zamiast EBC. Tak, wiem że można wymienić aktuator z dłuższą stopą, ale decyzja Klienta jest święta
– kalibrację wskaźnika AFR i weryfikację jego wskazań
– znalezienie i naprawienie nieszczelności (winne dolot + przepustnica)
– ustawienie doładowania i przywrócenie serii przed chiptuningiem
Jackson Racing – Chiptuning Piła – Zapraszamy właścicieli BMW i nie tylko na profesjonalne, indywidualne strojenie wedle wytycznych Klienta. Nie ma znaczenia, czy jest to Stage 1 czy wyższy.. Kalibracja fabrycznego sterownika lub standalone, to nie problem.



Zapraszam do kontaktu:


